Wielu początkujących artystów ma problem z dotarciem z własną twórczością do szerszego niż najbliższa rodzina, grona odbiorców. Nie ma, co ukrywać — branża muzyczna ciągle się zmienia. Jeszcze do niedawna standardem było kupowanie płyt artystów i odtwarzanie ich w przenośnym urządzeniu na płyty CD, czy słuchanie muzyki bezpośrednio na odtwarzaczu MP3.
Dziś standardy nieco się zmieniły i muzyki można słuchać na smartfonach a własne playlisty tworzyć na platformach streamingowych typu Spotify, Tidal, Apple Music, YouTube Music, czy Deezer.
Choć ułatwiają one dostęp odbiorcom do ulubionych utworów, nie oznacza to jednak, że promowanie muzyki w sieci jest błahostką. Przede wszystkim wymaga podjęcia wielu działań i konsekwencji w ich podejmowaniu. Na różnych serwisach streamingowych znajduje się obecnie ogromna ilość utworów, do tego teledyski, transmisje na żywo, wywiady z artystami itd. Nie jest łatwo się przez to wszystko przebić, zwłaszcza jeśli dopiero stoi się u progu swojej muzycznej drogi. Wówczas zarabianie na muzyce jest jeszcze tylko marzeniem i to niezwykle odległym.
Ciężka praca może dać rezultaty, szybciej niż się spodziewamy, o ile zdecydujemy się na współpracę z odpowiednią osobą.
Zarabianie na muzyce nie jest możliwe bez promowania muzyki
Odpowiedzią na wiele bolączek współczesnego artysty jest współpraca z dystrybutorem cyfrowym, który zapewni odpowiednią ekspozycję naszej twórczości w przestrzeni wirtualnej.
Agregator treści cyfrowych chyba jak nikt inny wie, jak ważne jest odpowiednie promowanie muzyki i wykorzystanie do tego wszelkich możliwych kanałów. To znacznie zwiększa szanse na odniesienie upragnionego sukcesu w branży muzycznej.
Wydawać by się mogło, że to nic trudnego wrzucić utwór muzyczny na platformę streamingowa. Taki utwór musi być jednak doskonały pod względem technicznym, posiadać odpowiedni opis i format. Do tego potrzebne jest założenie profilu artysty oraz zarządzanie nim. Nawet najlepszy content muzyczny nie obroni się sama bez odpowiedniej reklamy, która przyciągnie nowych odbiorców. W tym celu potrzebne jest obranie strategii i wdrożenie kampanii. Poza Google Ads, w grę wchodzą także inne kanały. Jednak nawet te dające możliwość nieodpłatnej reklamy, bazują na dobrej jakości treści.
Jeżeli więc zarabianie na muzyce jest naszym marzeniem, warto zdecydować się na współpracę z dystrybutorem cyfrowym już na samym początku swojej muzycznej drogi, co pozwala na obranie właściwego kierunku rozwoju.