Microsoft Word jest jednym z najpopularniejszych desktopowych edytorów tekstowych, zwłaszcza, jeśli chodzi o użytkowników biznesowych (aczkolwiek z pakietu Microsoft Office, w tym właśnie Worda, korzysta też wielu użytkowników indywidualnych). Chociaż sporą popularność zyskują narzędzia do pracy w chmurze, takie jak Google Docs, to wciąż stary, ale jary Word dominuje na rynku.
Do tego stopnia, że między innymi wymaga umiejętności jego obsługi wielu pracodawców. Jest ona dość intuicyjna, ale, jeśli nie mieliśmy wcześniej z tym narzędziem do czynienia, może potrwać chwilę, zanim nabierzemy wprawy. Word ma wiele prostych, ale przydatnych funkcji, a także garść bardziej zaawansowanych opcji. Czego warto nauczyć się z pierwszej kolejności? Sprawdź!
Usuwanie stron w Wordzie i nie tylko – najważniejsze funkcje
Z najbardziej oczywistych funkcji można wymienić dodawanie nowej strony i usuwanie którejś z już stworzonych. Dokładną instrukcję usuwania stron w Wordzie można znaleźć tutaj: https://techpolska.pl/jak-usunac-strone-w-wordzie-krotki-poradnik/. Jest to bardzo proste i nie powinno zająć dłużej niż kilka chwil, a zapewne nieraz taka wiedza nam się przyda, zwłaszcza, jeśli mamy tendencję do tworzenia długich dokumentów, z których później trzeba pozbyć się niektórych stron.
Takiego poradnika zapewne będziemy potrzebowali tylko za pierwszym lub ewentualnie jeszcze drugim lub trzecim razem. Później wejdzie nam to w krew i już instynktownie będziemy wiedzieli, co zrobić. Oczywiście, możemy poradzić sobie też bez poradnika i po prostu spróbować znaleźć rozwiązanie samodzielnie, czy to w zakresie usuwania stron, czy innych funkcji. Szybsze i mniej stresujące może być jednak po prostu podążanie za rzetelnymi instrukcjami przygotowanymi przez eksperta.
Oprócz usuwania i dodawania stron można wymienić wśród najważniejszych funkcji obracanie ich, ustawianie interlinii czy dodawanie przypisów oraz wstawianie obrazków. Do tego oczywiście podstawą jest zmiana czcionki i jej rozmiaru oraz ustawianie tytułu dokumentu i nagłówków.
Warto poświęcić czas na zapoznanie się z programem
Przed rozmową o pracę w przypadku stanowiska, które może wymagać obsługi Microsoft Worda, warto poświęcić chwilę na otwarcie programu i przyjrzeniu się temu, gdzie znajdują się poszczególne funkcje i przyciski, aby potem nie tracić czasu na ich gorączkowe szukanie.
Gdzie zmienia się czcionkę? Jak usunąć stronę w Wordzie? W jaki sposób wstawia się wykresy? Takich i innych pytań możemy się spodziewać. Jeśli będziemy wyraźnie zagubieni, zrobimy negatywne wrażenie i zmniejszymy swoje szanse na zatrudnienie.